Välkommen till

Billsta Trafikskola

Personbil (B – Manuell eller Automat)

Vi skräddarsyr din utbildning utifrån dina förutsättningar för att den ska bli så effektiv som möjligt.

Teoriutbildning
Teoriutbildning och körutbildning ska gå hand i hand för att du ska få mesta möjliga ut av din utbildning. Vi erbjuder 50 minuters personliga teorilektioner måndagar till fredag där du kan få svar på dina frågor. Dessa bokar du in via vår reception . Pluggar gör du i böcker eller via Teoricentralen

Via teoricentralen.se  bokar du körlektioner

I det digitala materialet får du tillgång till teori, sammanlagt tusentals instuderingsfrågor, övningar, 100-tals bilder och filmer – allt för resan mot körkort.

Körutbildning
Körningen är indelad i en rad olika moment. De första övningar går ut på att öva upp den motoriska färdigheten, krypkörning, växling, start i backe, start och stopp, backning, vändning, parkering, avsökning och riskbedömning. Därefter går vi vidare med övningar i mindre samhälle, mindre landsväg, stadstrafik, cirkulationer för att avslutningsvis köra på landsväg, halkkörning och på vinterhalvåret även mörkerkörning.

Vi har även övningsbil med automatlåda.

Rutiner för bokning av förarprov av trafikskolan

Innan du kommer till prov ska du vara redo både teoretiskt och praktiskt, det är trafiklärare som bedömer när det är dags att boka. Du ska var klar med allt Vill du boka förarprov tidigare än vad trafikskolans regler säger så ringer du själv till Trafikverket och bokar privat prov.
Läs mer här om förarprov B >>

Här finns mer information om behörigheten B >>

Paketpriser Personbil (B)

Startpaketet

Detta är för dig som är i början av din utbildning, men vill komma igång med körningen (fler lektioner köps till efter behov)

Teoricentralen Digital, Riskettan, Risktvåan (halkbana) & 10st x 50min körlektioner.

Mellanpaketet

För dig som kan grunderna i bilhantering t.ex växling, backa runt hörn, parkering och de grundläggande reglerna i mindre samhälle

Teoricentralen Digital, Riskettan, Risktvåan (halkbana) & 5st x 50min körlektioner.

Proffspaketet

För dig som kommit en bra bit på väg i din utbildning, kört mycket hemma, på en annan trafikskola eller haft svenskt körkort tidigare!

Teoricentralen Digital, Riskettan, Risktvåan (halkbana) & 3stx 50min körlektioner.

Personbil (B – Manuell eller Automat)

Teoricentralen Digitalt 2200:-
I detta paket ingår:
Ett interaktivt studiematerial där du kan läsa/lyssna på texter, se filmer, arbeta med övningar. Teorifrågor via Teoricentralen. Göra snabb- anpassade- och sluttester.
Tillgång till datorerna på trafikskolan för att studera teori.
Bokning i Elevcentralen
Inskrivningsavgift 650:-
Körlektion B 50 minuter 780:-
Körlektion B Förköp 10×50 minuter 7500:-
Startpaketet 12450:-
Mellanpaketet 9350:-
Proffspaketet 8000:-
Körkortsboken 400:-
Studiehäfte 250:-
Körhäftet 150:-
Extra munstycke till alkolås 50:-
Teorilektion 600:-
Risk 1 1150:-
Risk 2 (Halkbana) 2600:-
Biträde vid prov (inkl. 35 min uppvärmning) 1330:-
Körkortsboken på Engelska 600:-
Körhäfte på engelska 200:-
Körkortsboken på arabiska 650:-
Körkortsboken på kurdiska/persiska 650:-

All priser inkl moms.

Teorilektion: Du som elev sitter enskilt med en trafiklärare under 50 minuter, där reder vi ut dina frågor och funderingar.

I inskrivningsavgiften ingår: Lösen för bokning, munstycke och ett körhäfte. Du betalar ingen inskrivningsavgift om du köper något teoripaket.

Bokning & Betalning

Bokning
Bokning sker på via teoricentralen.se

Avbokning
Avbokning av körlektion skall göras dagen före senast kl 13.00, gäller tisdag till fredag. Skall man avboka en tid på måndag måste det göras senast fredag kl 13:00, om inte akut sjukdom eller liknande har inträffat.
Vid försenad avbokning debiteras hela kostnaden.

Missad Körlektion
Missar du körlektionen debiteras du hela kostnaden, kommer du senare än 15 min efter lektionen börjat kan du inte garanteras att köra och lektionen anses då förbrukad

Betalningsrutiner

• Betalning via swish (i väntan på att vår nya e-handel skall börja fungera på hemsida)
  • Risk2 skall betalas innan utbildning kan ske.
  • Körlektioner skall vara betalda innan körning.
  • Alla eventuella skulder måste vara reglerade innan uppkörningen kan ske.

Finansiering
Vi kan erbjuda dig räntefritt lån via Wasa kredit (Vi tar ut en administrativ avgift på 100:-)

Basvillkor

• Vara 18år fyllda
  • Fast inkomst av tjänst eller pension, lägst 160000 per år
  • Inga betalningsanmärkningar
  • Mantalsskriven i Sverige sedan minst 3 år

Kontakta trafikskolan för mer information!

Nyheter & Erbjudanden

Trafikskolan är kontantfri.

Risk2 (Halkbana) bokar du med din trafiklärare!
Inte elev hos oss? Då kan du boka privat på:
halkbananlangsele.se

Boka boende på vårt vandrarhem, priser hittar ni här.

Är du osäker hur stor släpvagn du får dra efter din bil.
Klicka här för att komma till släpvagnskalkylatorn.

Blanketter - Körkortstillstånd

Beställ blanketter här för alla behörigheter
Ifyllda blanketter skickar du in till:
Transportstyrelsen, 701 97 Örebro.

Trafikskolans öppettider:

Mån – Tors: 07:00 – 16:10
Fre: 07:00 – 12:45

Receptionens öppettider

Mån – Tors 10.00-13:30                                            Fre 11:00-13:30

Tel: 0620-151 20
E-post: info@billstatrafikskola.se

Priser

Ser du under resp. utbildning eller kurs.