Välkommen till

Billsta Trafikskola

Personbil med släp (BE/B96)

Utökad B-behörighet (B96)

• Du har rätt att köra en personbil eller lätt lastbil med en totalvikt av högst 3 500 kg.
  • Du får dra en lätt släpvagn som väger högst 750 kg i totalvikt.
  • Du får även dra släpvagnar som väger mer än 750kg i totalvikt, förutsatt att bilens och släpvagnens sammanlagda totalvikt inte överstiger 4 250kg.

BE-behörighet

• Körkortsbehörigheten BE ger rätt att köra personbilar eller lätta lastbilar med en totalvikt på högst 3 500 kg och en eller flera släpvagnar kopplat till sådan bil, förutsatt att släpvagnens eller släpvagnarnas sammanlagda totalvikt inte överstiger 3 500 kg.

Här finns mer information om behörigheten B96 & BE >>

För B96 så tar du en eller flera körlektioner, beroende på dina tidigare kunskaper. Du får lära dig koppla, kolla last, göra en fullständig säkerhetskontroll, backa med släp samt köra i trafik. Det krävs bara en godkänd uppkörning för att få din nya behörighet och vi hjälper dig boka provet.

För BE krävs att du först pluggar teori och gör ett teoriprov hos trafikverket, du har sedan ett år på dig att göra en uppkörning. Du tar du en eller flera körlektioner, beroende på dina tidigare kunskaper. Du får lära dig koppla, kolla last, göra en fullständig säkerhetskontroll, gå igenom de utökade frågeställningarna, backa med släp samt köra i trafik. Vi hjälper dig att boka uppkörningen

Körlektion BE/B96 90 minuter 1500:-
B96 paketet * 3000:-
Teoripaket BE ** 2200:-
BE-boken 500:-
Körkortsboken 400:-
Elevcentralen frågor BE 1600:-
Biträde vid prov (bil & släp lastat och klart) 1500:-

* I detta pris ingår:
90 minuters körlektion och lån av bil & släpvagn, lastad och klar till uppkörningen.

** I detta pris ingår: Teoricentralen som är en digital bok samt teorifrågor. Vill du ha en fysisk bok får du köpa till det!

Bokning & Betalning

Bokning
Bokar gör du genom att ringa eller maila oss

Avbokning
Avbokning av körlektion skall göras dagen före senast kl 13.00, gäller tisdag till fredag. Skall man avboka en tid på måndag måste det göras senast fredag kl 13:00, om inte akut sjukdom eller liknande har inträffat. Vid försenad avbokning debiteras hela kostnaden. Du avbokar genom att ringa oss

Missad Körlektion
Missar du körlektionen debiteras du hela kostnaden.

Betalningsrutiner

• Betalning sker på plats eller via Swish (vi är kontantfria)
  • Körlektioner skall vara betalda innan körning.
  • Alla eventuella skulder måste vara reglerade innan uppkörningen kan ske.

Teoriprov
Du bokar själv ditt teoriprov hos Trafikverket (Gäller endast BE)

Finansiering
Vi kan erbjuda dig räntefritt lån via Wasa kredit. Vi tar ut en administrativ avgift på 100:-

Basvillkor

• Vara 18år fyllda
  • Fast inkomst av tjänst eller pension, lägst 160000 per år
  • Inga betalningsanmärkningar
  • Mantalsskriven i Sverige sedan minst 3 år

Kontakta trafikskolan för mer information!

Nyheter & Erbjudanden

Trafikskolan är kontantfri.

Risk2 (Halkbana) bokar du med din trafiklärare!
Inte elev hos oss? Då kan du boka privat på:
halkbananlangsele.se

Boka boende på vårt vandrarhem, priser hittar ni här.

Är du osäker hur stor släpvagn du får dra efter din bil.
Klicka här för att komma till släpvagnskalkylatorn.

Blanketter - Körkortstillstånd

Beställ blanketter här för alla behörigheter
Ifyllda blanketter skickar du in till:
Transportstyrelsen, 701 97 Örebro.

Trafikskolans öppettider:

Mån – Tors: 07:00 – 16:10
Fre: 07:00 – 12:45

Receptionens öppettider

Mån – Tors 10.00-13:30                                            Fre 11:00-13:30

Tel: 0620-151 20
E-post: info@billstatrafikskola.se

Ser du under resp. utbildning eller kurs.